Η εμπειρία των Πανελληνίων & σκέψεις, #Panellinies2015_PART 1

Κάθε χρόνο, η εκάστοτε Γ’ Λυκείου κουράζεται, μοχθεί, παλεύει, αγανακτεί, πηγαίνει εν τέλει να δώσει εξετάσεις και μετά αγωνιά για τα αποτελέσματα (και ξεσαλώνει). Νομίζουμε κάθε φορά ότι εμείς ήμαστε οι μοναδικοί που μπήκαμε σε αυτή τη διαδικασία (εγώ τουλάχιστον το ένιωσα…), ότι εμείς γράψαμε δυσκολότερα θέματα από τους περσινούς -αυτό μπορεί και να ισχύει, τα φετινά τουλάχιστον ήταν κάποιες φορές απρόσμενα (Άγνωστο Πανωλεθρία ΟΛΕ ΟΛΕ!)- και γενικά ότι εμείς θα ‘πρεπε να ήμαστε το επίκεντρο των πάντων μόνο και μόνο επειδή προετοιμαζόμασταν για πανελλήνιες. Και μολυσματική αρρώστια να ήταν, λιγότερο θα τη φοβόμασταν, λιγότερη σημασία θα της δίναμε, λιγότερο θα αγχωνόμασταν!

Κάνοντας έναν πρόχειρο απολογισμό και έχοντας απαλλαχθεί σχεδόν ένα μήνα από τον πυρετό των Πανελληνίων (μμμ, μωρέ μήπως τελικά είναι αρρώστια; Iός θα έλεγα… #ΒιολογίαΓΠ #ΠανελληνίωνΠαρενέργειες), αντιλαμβάνομαι ότι ένα μεγάλο μέρος της όλης πίεσης το προκαλούσα εγώ στον εαυτό μου. Νομίζεις πως αν δεν αγχωθείς, είσαι αναίσθητος και κάτι κάνεις λάθος. Τελικά, ο μεγαλύτερός μας εχθρός δεν είναι ούτε ο χρόνος, ούτε η ύλη, ούτε ο καθηγητής (αναλόγως τα κέφια του… 😛), ούτε ο διορθωτής, αλλά το μπλε τερατάκι του άγχους, που έχει φωλιάσει σε μια σταθερή θέση του εγκεφάλου μας και δε μας αφήνει να ηρεμήσουμε, να σταθμίσουμε ρεαλιστικά την κατάσταση, ακόμα και να κοιμηθούμε! Ωστόσο, είναι τόσο εντατική η προετοιμασία, τόσο πολύωρη η μελέτη, που κάποια στιγμή όχι απλά κουράζεσαι αλλά ξεχνάς να αγχωθείς! Όλα είναι μέσα στο μυαλό, όλα ελέγχονται εφ’όσον το θες.

Leyteris

Επίσης, συνηθισμένοι όντας από την αναξιοκρατική αξιολόγηση στα σχολεία π.χ. υποκειμενικά υψηλή/χαμηλή βαθμολόγηση, ευχέρεια μπαγαποντιάς στη γραπτή εξέταση, προαγωγικές εξετάσεις μόνο με SOS θέματα, έχουμε την ψευδαίσθηση ότι όμοια κατάσταση θα αντιμετωπίσουμε και στις Πανελλήνιες αναμένοντας συνήθως μεγαλύτερα αποτελέσματα από αυτά που πρόκειται να έχουμε. #School_FAIL Συν του ότι η λέξη «Πανελλήνιες» στην Ελλάδα είναι η κατ’ εξοχήν έννοια που στοιχειώνει ολόκληρη τη μαθητική ζωή. Κυρίως δε, οι γονείς είναι εκείνοι που λόγω της ανιδιοτελούς αγάπης και της αγωνίας για την επιτυχία των παιδιών τους, την έχουν μεγαλοποιήσει…

KEEP CALM AND PANELLINIES

Μετά αναρωτιόμαστε γιατί υπάρχουν παιδιά που αποφοιτούν από το λύκειο και δε γνωρίζουν καλή ορθογραφία/γεωγραφία/μαθηματικά/ιστορία ή ακόμη χειρότερα γιατί δεν έχουν μάθει τίποτα για μείζονα ζητήματα χρήσιμα για τη ζωή! Μα πως να γίνει αυτό, όταν ολόκληρη η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αποκορύφωμα το λύκειο, έχει αναχθεί σε μια «βιομηχανία παραγωγής» ρομπότ γνώσεων και προετοιμασμένων μόνο για τις Πανελλήνιες; Τα ‘χωνα κάθε φορά στην έκθεση: «η γνωσιοκεντρική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος που απορρίπτει οποιαδήποτε μορφωτική δραστηριότητα δεν εμπίπτει στην προετοιμασία για τις τελικές εξετάσεις» γνωρίζοντας όμως ότι όλοι οι συμμετέχοντες στην εκπαίδευση είμαστε ένα πιόνι του σκακιού των Πανελλαδικών… Ότι η φράση την οποία διάβασα στο βιβλίο του φροντιστηρίου και έμαθα απ’έξω επειδή μου άρεσε, δεν ήταν τίποτα άλλο από +1 στην έκφραση και στο περιεχόμενο της έκθεσής μου αλλά και ένα χιλιοειπωμένο κλισέ σε μία κατάσταση που αντί να αλλάξει συνεχώς διαιωνίζεται.

Για να μην τα πολυλογώ (πώς σας πέρασε από το μυαλό ότι το συνηθίζω κάτι τέτοιο! ), οι Πανελλαδικές θα συνεχίσουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα συνεχίσουν να στοιχειώνουν τα μαθητικά όνειρα και θα είναι πάντοτε μια καραμέλα γονέων και εκπαιδευτικών. Το πως θα τις διαχειριστεί ο καθένας που θα υποβληθεί στη διαδικασία της προετοιμασίας για αυτές, είναι καθαρά στο χέρι του. Είναι μια γραπτή εξέταση, δεν μετράνε τα 20αρια των προηγούμενων ετών, καθώς το παιχνίδι αυτό έχει άλλους όρους: άρτια προετοιμασία, συγκέντρωση, πειθαρχία, ΚΑΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, στήριξη από τον περίγυρο, χρήσιμες συμβουλές από έμπιστες πηγές και ευσυνείδητους- υποστηρικτικούς εκπαιδευτικούς (με χιούμορ και μπόλικη τρέλα)! Ας ελπίζω ότι κάποτε θα γίνω κι εγώ μία από αυτούς.

*Το α’ενικό δεν αποτελεί ψωνίστικη επιλογή, σαφώς και ξέρω ότι πάρα πολλά άτομα ταυτίζονται ή διαφωνούν κάθετα με ορισμένα από τα ειπωμένα. 😉

Advertisements

2 thoughts on “Η εμπειρία των Πανελληνίων & σκέψεις, #Panellinies2015_PART 1

Η άποψή σου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s